Tjänster

Mina tjänster

Personlig Hälsocoachning

Personlig innebär just vad det låter, coachning individanpassad efter dina behov.

Efter att vi träffats första gången och pratat igenom dina mål, behov, förväntningar

och möjligheter så lägger jag upp en plan anpassad för just dig.


Livsstilen och vanorna du har till vardags, påverkar din livskvalitet idag och i framtiden.        Små förändringar gör stor skillnad under en längre tid, ingen ”quick fix”.


Exempel på områden kan vara andning, rörelse, tankesätt/vanor, sömn,

stress/återhämtning och kostupplägg.


Jag coachar dig till en hälsosam livsstil som fungerar i din vardag.


Andningskurs

Här arbetar vi med de 7 olika principerna för en medveten andning. När du andas rätt

har du ett kraftfullt verktyg som kan användas närsomhelst och varsomhelst.

Du följer ett program på 4 ggr där det ingår en bok och material.


Exempel på vad en optimal andning påverkar är stressnivå och inre lugn, mer energi, ökad fettförbränning, ökad prestation vid fysisk aktivitet och bättre sömn. 


Andningen sköts automatiskt men går att påverka. Det är inte bara att andas, utan hur

Andningen är en stor outnyttjad hälsoresurs som har stor inverkan på din hälsa.

Vi blir inte antal år, utan antal andetag.

Läs mer här om andningen

 

Stresshantering och återhämtning

Här arbetar vi med de områden som påverkas av din upplevda stress.

Planering, nya tankesätt och vanor gör stor skillnad över tid.

Återhämtning kan se ut på många olika sätt och är livsviktigt för att vi ska orka med.


Exempel på stressreaktioner är sömnproblem, magproblem, försämrad andning, viktuppgång/nedgång, spända muskler, lättretlighet, avskärmning och nedstämdhet. 


Stress är livsviktigt och kommer alltid att finnas men när den blivit kronisk så färgar

den av sig på alla områden i livet.

Det tar år att komma tillbaka när det gått för långt så bäst att bromsa i tid.

Återhämtning gör att du sänker din grundspänning och kan zooma ut och se hela

bilden, reflektera innan du reagerar.


Personlig rörelse/träning *(pt träning kräver ej gymkort på Koppjärk)


Upplägget anpassas efter dina behov och du startar där du är just nu.

Jag lär dig tekniken och ger dig ett upplägg som gör din träning roligare och mer effektiv.


Rörlighet, styrka, balans, kondition, teknik och kost är viktiga områden för att du ska utvecklas.

Det dig en starkare kropp, mer energi, bättre hållning och självförtroende samt sänker dina stressnivåer. 


Exempel på träningsmål: mer rörlig, ökad styrka, bättre balans, förbättrad kondition, nytt träningsupplägg eller helt enkelt komma igång.


Träna själv, duo eller grupp!


Om du vill träna hemma, ute eller på *Koppjärk är upp till dig. 


Rörelse = mirakelpiller för både in och utsida!